header-afbeelding

Verbeter de kwaliteit van zorg met een kwaliteitssysteem

9 oktober 2012

Steeds meer partijen stellen eisen aan de zichtbaarheid van kwaliteit van de zorgverlening van de eerstelijnspraktijk. Dit wordt gevraagd door de patiƫnt, de beroepsvereniging, de collega-zorgverleners, de zorgverzekeraar en waarschijnlijk ook door uzelf. Het zichtbaar maken van de kwaliteit kan onder andere door het invoeren van een kwaliteitssysteem in uw praktijk.

Kwaliteitssysteem: een gestructureerde aanpak
Een kwaliteitssysteem, of eigenlijk een gestructureerde aanpak van zorgverlening, kan op diverse wijzen worden ingevoerd in uw praktijk. Enkele voorbeelden hiervan zijn HKZ certificering, ISO, TNO of NPA praktijkaccreditatie. De zorguitkomsten van uw praktijk zijn afhankelijk van vele factoren zoals de deskundigheid van uw personeel, de bereikbaarheid van uw praktijk, het verstrekken van heldere informatie aan patiƫnten etc. Met behulp van een kwaliteitssysteem werkt u aan een visie op die kwaliteit, transparantie en dienstbaarheid, waarop u de processen in uw praktijk inricht.

Begeleiding op maat
ZorgImpuls heeft de afgelopen jaren diverse eerstelijnspraktijken begeleid bij het opzetten van een kwaliteitssysteem en certificering. De wijze van begeleiding is verschillend per beroepsgroep en hangt mede af van de eisen die eraan worden gesteld door uw beroepsvereniging.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over hoe we uw praktijk kunnen begeleiden, neem dan vrijblijvend contact op met een van onze adviseurs.

Blijf op de hoogte!


of bekijk de meest recente nieuwsbrief
ZorgImpuls

krachtige partner voor regionale en wijkgerichte zorg

Schiedamsedijk 41a 3011 ED  ROTTERDAM KvK nummer: 24354313

010 - 24 10 222