header-afbeelding

AVG-helpdesk helpt zorgverleners bij vragen over privacy in de zorg

13 juli 2018

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Via diverse koepelorganisaties in de zorg en het sociaal domein is hierover informatie verspreid. Om die informatie voor iedereen toegankelijk te maken, is er de AVG-Helpdesk voor Zorg en Welzijn.

De AVG-Helpdesk is een samenwerking tussen de koepelorganisaties en het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport. Door afstemming met de Autoriteit Persoonsgegevens wordt gezorgd voor eenduidige informatie op de website.

Veelgestelde vragen en telefonische hulplijn

U kunt bij de helpdesk terecht met al uw vragen over privacy in het algemeen en de AVG in het bijzonder. Voor zorgaanbieders die verantwoordelijk zijn voor de implementatie van de AVG is er een aparte telefonische hulplijn. Steeds meer vragen en antwoorden over de AVG in de zorg en het sociale domein vindt u bij Onderwerpen. Vanuit de koepelorganisaties komen er ook modellen en handreikingen beschikbaar.

Contact opnemen met de AVG-Helpdesk

Staat een antwoord op uw vraag er nog niet tussen, of kunt u niet uit de voeten met de antwoorden? Voor vragen kunt u contact opnemen met AVGhelpdeskzorg@minvws.nl. In principe moet binnen een week een antwoord volgen. Bij ingewikkelde juridische vragen kan het langer duren. Voor zorgaanbieders en sociaalwerkorganisaties die verantwoordelijk zijn voor de implementatie van de AVG is er een aparte telefonische hulplijn: 088-6788969. Bellen kan op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur.

Blijf op de hoogte!


of bekijk de meest recente nieuwsbrief
ZorgImpuls

krachtige partner voor regionale en wijkgerichte zorg

Schiedamsedijk 41a 3011 ED  ROTTERDAM KvK nummer: 24354313

010 - 24 10 222